BESTE GEVANGENE, ZATERDAG 03 JUNI EN/OF ZONDAG 04 JUNI STA JE, HOPELIJK VOLLEDIG VOORBEREID, TE WACHTEN OP HET SIGNAAL VOOR DE ONTSNAPPING. UW DEELNAME AAN DE VIERDE EDITIE VAN THE GREAT ESCAPE KAN BEGINNEN. EEN SUCCESVERHAAL KAN ENKEL MAAR GESCHREVEN WORDEN MITS VOLDOENDE PLANNING EN INZET. HIERNA VOLGEN ENKELE FREQUENTLY ASKED QUESTIONS DIE ZEKER DE MOEITE ZIJN OM EENS TE LEZEN….

De inschrijvingen

Is er een inschrijvingslimiet?
Ja, aangezien het de vierde editie is en er veel door vrijwilligers op poten gezet wordt, is de kwaliteit dan ook belangrijker dan de kwantiteit. Dus snel inschrijven is de boodschap!

Op 19 mei om 23.59u stoppen de online inschrijvingen?
Inderdaad, het behandelen van de administratie vergt tijd en de week voor het evenement helpt iedereen met de opbouw. Vergeet niet: iedereen van de organisatie werkt hier vrijwillig aan mee…

Waarom worden er zoveel gegevens gevraagd?
Vooral voor statistieken, om een beeld te hebben van waar iedereen afkomstig is die deelneemt aan ons evenement. Dit is belangrijk voor onze toekomstige sponsors. En hoe meer sponsors, hoe goedkoper het wordt. Het noodnummer daarentegen wordt gebeld indien u een hindernis slecht bevalt. Het e-mailadres wordt gebruikt om de inschrijving te vervolledigen.

Hoe schrijf ik mij in met een groep?
Je bepaalt een groepsleider en deze vervolledigt de inschrijvingen voor iedereen in de groep. Zorg dus dat je op voorhand alle gegevens bij hebt van je teamgenoten. De groepskorting geldt pas vanaf 8 personen en enkel voor de recreatieve wedstrijd.

Wat is de groepskorting?
De groepskorting is er gekomen om iedereen gebruik te laten maken van de gewone korting. Dit wil zeggen dat de groepskorting gelijk is aan een korting van 5 Euro per persoon. Ben je met 8 dan bedraagt de groepskorting dus 40 Euro.

Indien ik met mijn groep al volledig ingeschreven ben (betaald + bevestigd) en er wil nog iemand aansluiten bij onze groep, is dat nog mogelijk?
Ja:
Men schrijft zich in dezelfde wave, en dan schrijft men op een bepaalde plaats in de inschrijvingsmodule de groepsnaam waar men wil bijhoren.
Indien dit niet aangepast is, wanneer de deelnemerslijsten online komen, gelieve dan een e-mail te sturen naar info@run2escape.be
Belangrijk: Deze persoon kan enkel nog genieten van de individuele kortingen en niet meer van de groepskorting.

Ik wil samen met iemand anders in dezelfde wave zitten, maar de andere heeft zich reeds ingeschreven.
Je kan enkel meedoen bij diegene die deelneemt in de latere wave. Vb: iemand zit in wave 2 en iemand in wave 4: Je kan enkel deelnemen in wave 4.

Voor de wedstrijd

Is er parking voorzien?
Probeer met het openbaar vervoer te komen, zo vermijdt u dat uw auto als hindernis gebruikt wordt. Indien dit niet mogelijk is, parkeer dan je auto aan de Watersportbaan.

Waar haal ik mijn nummer af?
Belangrijk: als u aankomt doet u dit best als eerste !

Zaterdag vanaf 08u30 en zondag vanaf 09u30 kan u aan het secretariaat uw nummer afhalen. Dit secretariaat bevindt zich op de evenementenweide en zal aangeduid zijn met wegwijzers. Wat brengt u zeker mee: uw identiteitskaart en uw Bijlage A. Maar ook uw lidkaart van de vereniging waarvoor u korting zou krijgen: Studentenkaart,…

Indien alles gecontroleerd is, krijgt u een envelop.
In deze envelop zitten veiligheidsspelden, een chip en uw nummer.
De chip moet aan de finish terug worden gegeven, bij verlies dient u €25 Euro te betalen. Bevestig deze dus goed !

Welke kledij wordt aangeraden ?
Het is een obstakelrun dus uw kledij en schoenen kunnen beschadigd raken. Hoe beter de hindernissen overwonnen worden, hoe minder kans op beschadiging van de kledij.
Voorzie de nodige reserve kledij en mogelijk ook douchegerief. Er zal een vestiaire voorzien zijn.
De ideale ‘Obstakel Run kledij’ bestaat uit oude loopschoenen, een aansluitende lange loopbroek (stretch) en een tshirt of loopshirt.

Zijn er kleedkamers voorzien ?
Er zullen tenten en/of kleedkamers voorzien zijn voor zowel mannen als vrouwen. Na de wedstrijd kan u zich naar de kleedkamers met douches begeven.

Waar kunnen wij ons materiaal in bewaring geven tijdens de wedstrijd ?
Er zijn tenten voorzien, hier kan u uw rugzak, voorzien van uw bagagelabel, afgeven. Het bagagelabel kan u vinden in uw inschrijvingsenvelop.

Waar is de start?
Vlakbij. Volg de wegwijzers ‘Start’ op hetzelfde evenementenplein.

Hoe gaat de start in zijn werk?
Om iedereen de kans te geven om hindernissen op eigen tempo te overwinnen vermijden wij een massastart.

Elke 20 minuten vertrekt een wave. Een wave bestaat maximaal uit 150 deelnemers. Uw starttijd wordt u op tijd medegedeeld via e-mail (e-mailadres van de inschrijving). Zorg dat u op tijd komt: 15 minuten voor uw starttijd mag u zich al begeven naar uw deel van de start. Rekeninghoudend met mogelijke drukte moet u dus vroeg genoeg komen om uw inschrijvingsprocedure te vervolledigen (zie: ‘Waar haal ik mijn nummer af?’)

De wedstrijd

Is er bevoorrading voorzien tijdens de wedstrijd?
Op de helft en aan de finish zal er bevoorrading zijn met water en sportdrank met dank aan Decathlon en Farys.

Na de wedstrijd

Zijn er douches?
Douches en toiletten zijn GRATIS voorzien. Het spreekt voor zich dat u wel respect hebt voor de persoon na u en alles proper achterlaat. Controleer alles goed als u de omkleedruimtes verlaat: wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal, beschadigde of verloren kledingstukken en aanverwanten.

Partners